Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
September 29, 2021, 03:28:22 am

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Savage: XR is a new patch for Savage, created by the Newerth.com staff. The XR1.1 Client is out now! Download it now!
190113 Posts in 11013 Topics by 18625 Members
Latest Member: anabianca
* Home Forum Wiki Help Search Login Register
+  Newerth Forums
|-+  Savage XR
| |-+  General Savage XR Discussion
| | |-+  Mes adieux à Savage
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: [1] Go Down Print
Author Topic: Mes adieux à Savage  (Read 1834 times)
phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« on: June 21, 2018, 06:45:37 pm »

The boat is sinking, and there are still no "corrective" reactions from the Webmasters, programmers and coordinator. this confirms my fears that Savage will not be spending the summer of 2018.
It's a shame, because I had given VIABLES solutions, to adapt this game to the small number of players still active, and especially to restore confidence to the commander in herbs ...
The time has come for me to make a decision. I still have two weeks before retiring. I do it again in September, especially to see if new scripts have been made. Maybe we will have a nice surprise in the fall and like Phoe-nix, Savage will have reborn from his ashes.
Absurd for absurd. Just a remark. I saw again today! players trying to kicked and muted other players, while we were barely 5 to play on Savage. It's self-explanatory, is it?

Le bateau coule, et il n'y a toujours pas de réactions "correctrices" de la part des Web-masters, programmeurs et coordinateur. cela confirme mes craintes que Savage ne passera pas l'été 2018.
C'est dommage, car j'avais donné des solutions VIABLES, pour adapter ce jeu aux faible nombre de joueurs encore actifs, et surtout pour redonner confiance au commandant en herbes qui ne se bousculent pas au portillon...

Le temps est venu pour moi de prendre une décision. Ca me fait mal au ventre... Je me donne encore deux semaines avant de me retirer. Je referai un point en Septembre, notamment pour voir si de nouveaux scripts ont été réalisés suivant mes remarques distillées tout au long de ces 2 derniers mois. Peut être aurons-nous une belle surprise à la rentrée et tel le Phoe-nix, Savage renaitra-t-il  de ses Cendres.
Absurde pour absurde. Juste une remarque. J'ai encore vu aujourd'hui! des joueurs essayant de "kicked" et de "muted" d'autres joueurs, alors que nous étions à peine  5 à jouer sur Savage. c'est bien là que l'on atteint la 4ieme dimension ? on est en plein délire ...

The spirit of the law is more important than the letter of the law.
L'esprit de la loi, est plus important que la lettre de la loi
Hakugei
XR Coder
Legendary Member

View Profile
« Reply #1 on: June 21, 2018, 07:33:07 pm »

I do not control the Community Public Servers that you play on.
Daemon does not control the Community Public Servers that you play on.
Groentjuh does not control the Community Public Servers that you play on.
Newerth does not control the Community Public Servers that you play on.

drk hosts the Community Public Servers, but the Community/Players are in control of changes by POSTING ON THE COMMUNITY PUBLIC SERVER FORUM AND DISCUSSING + VOTING FOR SAID CHANGES.
http://server.groentjuh.eu/index.php?f=100&sid=c70af47641e686b4995c3891a4b55927

You have not posted a single request nor vote on that forum!
You keep posting here and HOPE that someone else does it for you.
You keep writing monologues in the server lobby shoutbox chat and HOPE that someone else does it for you.

I will not blackmail nor bribe drk to go against the rules of the Community Server Management and implement changes on those servers specifically that the community hasn't discussed and voted for on their respective forum.

You're posting on the Newerth & XR forum, for Newerth & XR related requests - if one such request arrives, I discuss it and make it happen. But I do not make Community Public Server changes happen.

I have told you this many times - if you want a change to happen on the Community Public Servers, you need to post on their forum exactly what it is that you think needs changing and explain properly why so that others can be convinced as well. If enough players agree, drk will make it happen (or he will ask Newerth for help).
drk
Community Serveradmin
XR Coder
Hero Member

View Profile
« Reply #2 on: June 21, 2018, 10:28:15 pm »

Phoe do you know that forum of the Community Server exsist?
Why do not you post there?

phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« Reply #3 on: June 22, 2018, 05:36:10 am »

Thank you for your long and accurate answer that shows how much you still feel about Savage's future;

You have to remember, despite Google, that I'm bad at English and too old to try to understand how the forum works. Because of my poor knowledge of English, I did not even know that we could ask for changes to the game in this forum.
Another reason for my poor communication / understanding ... is that no one has let me know in a clear way (for Google) that my perception of Savage's "operating problems" was the right one. either on Public Shout or on this forum. So I finally thought, today that players prefer to play on Savage in the state where it is currently.

But used to windmills, such as Don Quixote, I tried to fight my last battle by trying to make the players and designers of the game understand their problems by the only means I knew. Battle I lost, I admit it, for not having adapted to new Internet technologies:

If someone knew English, followed me in my analysis, he would have taken over and translated my thoughts in the good section of this forum.
That would have been DRK, it could have been you Hakugei, or Clement and many others, but surely not me

Sorry, but I was born in another century, and I should even say, in another millennium

Thanks again for your listening  Smitten

Merci pour ta réponse, longue et précise qui démontre combien tu te sens toujours concerné par l'avenir de Savage;

Il faut d'abord se rappeler, malgré Google, que je suis nul en anglais et trop vieux pour essayer de comprendre comment fonctionne le forum. A cause de ma mauvaise connaissance de l'Anglais, je ne savais même pas qu'on pouvait demander des modifications du jeu dans ce forum.
Une autre raison de ma mauvaise communication/compréhension... , c'est que personne ne m'a fait savoir d'une manière claire (pour Google) ,  que ma perception des "problèmes" de fonctionnement de Savage était la bonne, que ce soit sur Public Shout ou sur ce forum. J'ai donc finalement pensé, aujourd'hui que les joueurs préféraient jouer sur Savage dans l'état où il est actuellement.

Mais habitué des moulins à vent, tel que Don Quichotte, J'ai tenté de livrer ma dernière bataille en essayant de faire comprendre aux  joueurs et concepteurs du jeu où étaient leurs problèmes par les seuls moyens que je connaissais. Bataille que j'ai perdue, je le reconnais, faute  de m'être adapté aux nouvelles technologies Internet:

Si quelqu'un connaissant l'anglais,  m'avait suivi dans mon analyse, il aurait pris la relève et aurait traduit mes pensées dans la bonne rubrique de ce forum.
Cela aurait du être DRK, cela aurait pu être toi Hakugei, ou Clement et bien d'autres, mais surement pas moi
Désolé, mais je suis né dans un autre siècle, et je devrais même dire, dans un autre millénaire
« Last Edit: June 22, 2018, 05:57:53 am by phoenix-3000 » Logged

The spirit of the law is more important than the letter of the law.
L'esprit de la loi, est plus important que la lettre de la loi
Pages: [1] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: