Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
January 19, 2021, 07:20:52 pm

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
Savage: XR is a new patch for Savage, created by the Newerth.com staff. The XR1.1 Client is out now! Download it now!
190061 Posts in 11009 Topics by 18568 Members
Latest Member: Aeron67
* Home Forum Wiki Help Search Login Register
+  Newerth Forums
|-+  Savage XR
| |-+  General Savage XR Discussion
| | |-+  IGNORE or UNIGNORE Phoe
0 Members and 1 Guest are viewing this topic. « previous next »
Pages: 1 [2] Go Down Print
Author Topic: IGNORE or UNIGNORE Phoe  (Read 6410 times)
phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« Reply #15 on: January 23, 2015, 08:02:31 pm »

Angelique thank you.

This is very interesting. I had the same idea.
Dream a little:
It will be interesting to make a shape recognition software (camera) able to identify my mood then act on my texts "on the fly".
The context in which the entry takes place an action and so my review, remaining an important asset to issue (or eliminate) the "(in)adapted" comments.

That would be quite magical.

Thank you again, it's a great idea, but you have a few centuries ahead of SAVAGE.

Let's return to our new e(a)rth:
You remain my best reference and your opinions are always going straight to my heart, I'll think a bit about the issue but ....

Note: To make this recolorisation, I see two problems:
1) To my knowledge, Savage does not restate a variable to modify its content (perhaps in python is it possible).
2) I still do not know how will I get "on the fly" during each stroke of a character, the contents of the ChatBox. If not for a long time I have:
- Goggle logged in Savage ==> I type a comment in French and google translate "in fly" in english my comment before sending it.
- Change the color of comment with the choice do in the road junction (so only 3 colors red, orange, green)

Merci Angélique.

C'est très intéressant.  J'ai eu la même idée.
Rêvons un peu :
Il serait intéressant de réaliser un logiciel de reconnaissance de forme (caméra) capable d'identifier mon humeur pour agir ensuite sur mes textes "à la volée", .
La saisie du contexte dans lequel se déroule une action et donc mon commentaire, restant un atout important pour émettre (ou éliminer) des commentaires "adaptés".

Ce serait assez magique.

Merci encore, c'est une grande idée, mais tu as quelques siècles d'avance sur SAVAGE.

Revenons sur terre :
Tu restes ma meilleure référence et tes avis me vont toujours droit au cœur, je  vais réfléchir un peu à la question mais, ....

Remarque : Pour faire cette recolorisation, je vois deux problèmes :
1) A ma connaissance, Savage ne permet pas de retraiter une variable pour en modifier son contenu, (peut-être sous python est-ce possible).
2) Je ne sais toujours pas comment récuperer "à la volée" lors de chaque frappe d'un caractère, le contenu de la ChatBox. Sinon depuis bien longtemps j'aurai :
- connecté Goggle à Savage ==> je tape français et au moment de l'envoi, il envoi le texte en anglais.
- recolorisé à la manière des feux rouges d'un carrefour routier (donc seulement 3 couleurs) mes commentaires
« Last Edit: January 24, 2015, 12:09:52 pm by phoenix-3000 » Logged

The spirit of the law is more important than the letter of the law.
L'esprit de la loi, est plus important que la lettre de la loi
phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« Reply #16 on: January 24, 2015, 06:57:50 am »

Hello JazzKing
It would be possible, if I knew English of Shakespeare, I do not want to insult him and especially tell the world that Google, although very valuable, still has much to do to translate from French to English.

This by way of excuse, in fact I think it is important not to, there are several Phoe stratege or reporter in Savage, would seriously undermine the readability and playability of the game (too much spam Smiley )

Rather, I consider the possibility of diversifying my comments in the light of the season, time in this world and / or in the world of Savage (if I can find cl_xyz variables available for my scripts).
I hope to dilute my mood comments that would become more appropriate and less numerous and therefore reduce the nervousness of some players who forget to take their brains and coffee in the morning before diving into the world of Savage

Thank you for your attention

Bonjour JazzKing
Ce serait possible, si je connaissais l'anglais de Shakespeare, je ne veux pas lui faire insulte et surtout dire au monde que Google, bien que très précieux, a encore beaucoup à faire pour traduire du Français en Anglais.

Ceci en manière d'excuse, en fait je pense qu'il ne faut surtout pas, qu'il y ait  plusieurs Phoe sur  Savage, cela nuirait gravement à la lisibilité et à la jouabilité du Jeu (trop de spams Smiley  )

J'envisage plutôt la possibilité de diversifier mes commentaires en tenant compte de la saison, de l'heure, dans ce monde et/ou dans le monde de Savage (si je parviens à trouver des variables cl_xyz disponibles pour mes scripts).
J’espère ainsi diluer mes commentaires d'ambiance qui deviendraient alors plus appropriés et moins nombreux et de ce fait, cela réduirait la nervosité de certains joueurs qui oublient de prendre leur cerveau et/ou leur café au petit matin, avant de plonger dans le monde de Savage, les yeux encore fermés

Merci pour ton attention. Tu fais parti de la crême des joeurs de Savage
« Last Edit: January 24, 2015, 12:13:15 pm by phoenix-3000 » Logged

phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« Reply #17 on: January 24, 2015, 07:18:44 am »

- Deamon thank you to:
for your technical support and if I judge by your last post (above) somewhere, you remains and sty a good philosopher : (too much is always too much, about the perfect english)

- Haika and many others. a big thank you .:
Your unfailing friendship, through all these years, should remain a benchmark for FriendShip and Fairplay in online games.

Be capable of friendship against, despite the mistakes, shows that stays with many players, traces of humanity in us, even when we offer this trip in the often icy world in the online games.

- à Deamon merci :
pour tes soutiens techniques et si j'en juge par ton dernier post (ci-dessus),  quelques-part, tu restes serein et un bon philosophe.

- Haika  et bien d'autres. un grand merci.:
Votre amitié indéfectible, au travers de toutes ces années,  devrait rester une référence en matière de FriendShip et de Fairplay dans les jeux en ligne.

Être capable d'amitié envers et contre tous/tout, malgré les erreurs commises, démontre qu'il reste chez beaucoup de joueurs, des traces d'humanité en nous, même quand nous nous offrons ce voyage dans le monde souvent glacé des jeux en ligne.
« Last Edit: January 24, 2015, 12:15:26 pm by phoenix-3000 » Logged

phoenix-3000
Sr. Member

View Profile
« Reply #18 on: January 24, 2015, 08:04:01 am »

Should we or should we not ignore Phoe?

Here's an example of my 'activities'

Debiefing on the progress of a game: today 08:53.fr

We were on the way to victory. But the commander let things drag on:
Although well advised by his team, including to build a mining base NORTH-WEST and WEST Military Base to launch the final assault, he did not react to the harassment of the enemy to take the lead.
Gradually, the enemies have advanced their pawns, closing all access to their territory and making impossible any attacks with our  Ballistas and Catapults.
Thus trapped humans have had to face the facts. The lack of a clear strategy, if not strategy at all, led them to a crushing and bloody defeat

Doit-on ou ne doit-on pas ignorer Phoe ?

Voici un exemple de mes 'activités'

Debiefing  sur le déroulement d'un jeu : ce jour.

Nous étions sur le chemin de la victoire. Mais le commandant a laisser traîner les choses :
Bien que parfaitement conseillé par son équipe, notamment pour construire la base minière du NORD-EST et une Base militaire à l'OUEST pour lancer l'assaut final, il n'a pas réagit aux harcèlements de l’ennemi pour reprendre l'avantage.
Peu à peu, les ennemis ont avancé leurs pions, fermant un à un, tous les accès à leur territoire et rendant impossibles toutes attaques des  
Spoiler (Mouse-Over to read)
pubs, cafés, maisons closes et autres
cibles d'importances, avec nos ballistas et nos catapultes.
Ainsi piégés nous, les humains, nous avons ont dû nous rendre à l'évidence. L'absence d'une stratégie évidente, pour ne pas dire de stratégie du tout, nous avaient menés à une défaite cinglante et sanglante.
Beaucoup d'entre-nous iront diner en Enfer, ce soir

Comme souvent, alors que tout espoir est perdu, une stratégie bien adaptée, peut permettre de renverser l'issue d'une bataille.

adding info 1 :
Thanks Haika, Angelique, Deamon, Jolene, Ale, Creature spotted (and so on) and JazzKing you were the best warriors in this last battle Smiley
adding info 2 :
Our ambassy  inform  us,  no suspicious  spy  activity  detected Smiley
adding info 3 :
lostwinter: map: 6400x6400x534 20 golden_monkits, 8 mines, 1 coffee shop, 1 mess with 2 barmaids
a Phoe brotherhood present for all the warriors: 1 little castel where you can retreat after your 20 years of service in the Phoe legion with 3 naughty girls to do your cook (and more for ALE, the best players in this game)

Spoiler (Mouse-Over to read)
Une de mes pensées après une bataille perdue :

Mettre Jaraziah ou sa petite soeur Ophelia dans son lit! ... s'avère difficile  Sad
Faire l'amour et ne pas faire la guerre, hum!!!
ce sera donc pour une prochaine fois...

« Last Edit: January 29, 2015, 06:27:53 am by phoenix-3000 » Logged

shuN
Perverted yet determined
XR Mapper
Sr. Member

View Profile
« Reply #19 on: January 25, 2015, 05:27:27 pm »

Thank you Phoe. Keep up the good work.
 And, according to Angelique's color/emotion chart, the color choices he uses are accurate.

merci phoe, pour votre travail acharne.

Darkness shines in even the brightest of light.

Quote from: Standard
when i tried www(comma)google.com something didnt work...
Quote from: Cross
add my face to the crotch of savage
BrownAle
Guest
« Reply #20 on: January 27, 2015, 08:28:41 am »

Cheesy Just Mining Da Stone Phoe I love you! Sensor Smitten
 Cheesy Just Mining Da Stone Phoe Je te aime! Sensor Smitten
« Last Edit: January 27, 2015, 08:31:41 am by Ale » Logged
Storky
Jr. Member
**

View Profile
« Reply #21 on: January 28, 2015, 05:36:57 am »

put IGNORE in autoexec.bat(until the next dowload) or worse in custom.cfg(definitively).
Don't mess up those files like this. Huh Please use the in-game commands to handle ignoring instead.

Temporary:
/ignore name
/ignorenum clientindex

So if I type in the game chat "/ignore name" , this name will be ignored forever, right?

p.s. Phoe is great, extra teamplay unit.

\m/
Daemon
XR Main Developer
Legendary Member

beware, for this is the everbroken...

View Profile
« Reply #22 on: January 28, 2015, 10:14:11 am »

No, he just said ignore is temporary Smiley.

Pages: 1 [2] Go Up Print 
« previous next »
Jump to: